Onsdag

Onsdag och halva veckan gjord. Tyvärr måste jag säga. Vill inte att den här veckan ska ta slut. Jag trivs ju så bra på min vfu : ) Alla goa ungar! Idag har jag varit "fröken" vi sjöng undulaten, lekte gröten kokar och hela havet stormar. Dom var så duktiga och lyssnade. Verkligen inspirerande!!! I morgon ska jag ta hand om slutsamlingen. Tycker det är så kul att få göra egna saker med dem och se att det verkligen fungerar i praktiken. Borde ju betyda att jag kommer passa som lärare? Vad tror ni som läser?

Puss och kram på er

Kommentarer
Postat av: tess

Så roligt att höra att skolan går bra. Glad för din skull. //Tess

2009-11-12 @ 09:52:21
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Jossan

Tror helt klart du kommer bli en bra lärare! :)

2009-11-12 @ 11:17:02
URL: http://halksocka.blogspot.com/
Postat av: A

Klart du passar! Vad roligt att du trivs!! :-)

2009-11-12 @ 16:11:38
Postat av: Nettan

Vad kul att du trivs så bra!! :) Det låter helt klart som att du valt rätt yrke!



Men du vet väl att det är dåligt betalt för ett så viktigt yrke?! (säger pessimisten....hihi). Jag tycker att det är sjukt att vi lärare går en sån lång utbildning, tar studielån och sedan får sämre lön än många som har börjat jobba utan högskolestudier... Men det är ju bara för att det är ett kvinnoyrke...Hade det varit mestadels män som var "fröknar" så hade vi säkert haft 300000 i lön!



Sorry för en pessimistisk kommentar... Blir bara så trött ibland på att ha kommunen som arbetsgivare. :)

2009-11-13 @ 14:24:14
URL: http://inevershutup.blogg.se/
Postat av: Nettan

2009-11-14 @ 15:32:29
Postat av: Nettan

Oj, blev nå knas så det blev en tom kommentar... :/



Ja, det är klart att det är värt det om man älskar sitt jobb! :) (Men vi hoppas på mirakel i framtiden: BRA lön för kvinnoyrken!)



Hoppas du har en bra helg!!

2009-11-14 @ 15:34:17
URL: http://inevershutup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0